30 jan 2017

Nyrekrytering

Vi välkomnar Hosse Larizadeh till kansliet. Från 11 januari tar han över efter Pia Borg.

Hosse är IWS och har tidigare jobbat som svetsare, svetslärare och svetsansvarig. Han är utbildad kvalitetsrevisor och OFP-kontrollant. Hosse har en gedigen erfarenhet inom svets­området och kommer att komplettera oss med utveckling av verksamheterna kring utbildning, nätverk och information till branschen.

Han kommer närmast från Dekra där han jobbat med utbildningsfrågor, revisioner och som svetssakkunnig. Men han har gjort mycket mer än så och har en ganska brokig bakgrund. Förutom på Dekra har han arbetat på ytterligare ett kontrollorgan – Force. Där var hans uppgifter kontroll, svetsarprövning och lödarprövning. Pedagogik och utbildning har han ytterligare erfarenhet av från sin tid som svetslärare på Lernia.

Hosse har under hela sin karriär haft mycket kontakt med kansliet, så jobbet på Svetskommissionen det naturliga steget efter det han hittills arbetat med. I en branschorganisation kan han påverka mer och få ännu bättre kontakt med olika företag i branschen.

22 maj 2019